Lis 242015
 

máte-li bromptona, jistě jste si již někdy položili otázku, proč nedávají místo plastových nepoužitelných koleček na kolo rovnou svá „eazy wheels“. není nic jednoduššího, než si eazy wheels dojít koupit. pokud se vám ovšem nezamlouvají (nebo je z některého důvodu nechcete), můžete si vyrobit vlastní. návodů existují desítky.

asi nejjednodušší cestou je vyrobit si eazy wheels na bromíka z koleček používaných na in-line bruslích. kolečka na in-line jsou běžně dostupná a to v mnoha barevných variacích. já ke svému červenému bromptonu M6L zvolil obyčejná černá z výprodeje, která ovšem více než skvěle plní svůj účel.

základem pro rozhodnutí upgradovat byl neustále se odírající blatník, který doléhá až k zemi. to se sice změnit nepodařilo, ale teď mohu bromptona převážet v „letišťní poloze“ velmi komfortně po nákupech či kdekoliv se mi to hodí. v kombinaci s nosičem a čtyřmi in-line kolečky pak můžete se složeným bromptonem manipulovat takřka dokonale.

šup a teď již hurá na návod a na co si máte dát pozor.

pro vyrobení jednoho eazy wheel budete potřebovat in-line kolečko volitelné velikosti (já použil průměr 70 mm), šroub M6 o délce 40 mm a šířce 6 mm, dvě odpovídající podložky, dvě kuličková ložiska, tzv. spacer (trubička mezi ložiska, k dostaní v potřebách pro in-line) a lepící pásku.

fotky z montáže:

postup:

  1. na šroub nasaďte podložku – ta by neměla být příliš velká, aby neomezovala pohyb kolečka
  2. šroub omotejte cca. 11 cm textilní lepící pásky (nebo si sežeňte vhodnou distanční trubičku) – tak, aby šla nasadit dobře ložiska
  3. nasaďte první ložisko, nalisujte in-line kolečko, přidejte spacer a následně druhé ložisko – vše by mělo jít nasadit krásně ručně bez větší námahy
  4. přidejte druhou podložku a našroubujte celek k rámu na místo původního plastového dílce

a máte hotovo! jednoduché, funkční, vizuálně neurážející 😉

výsledek:

 Publikoval v 20.47
Úno 102015
 

„v brně jednou zasněží a silničáři ihned vysypou celý arsenál ostrých šutýrků na cyklostezky a chodníky. do dubna mají většinou vystaráno, protože víckrát už nesněží. šutry se uklízejí až zjara. když neočekávaně přijde ješta další nadílka sněhu, použijí se zásoby defekty způsobující drtě z loňska..

v odkaze na článek ochrana proti defektu na koloběžce, který se stal již dosti nepřehledným kvůli četným úpravám, hlásím – ochrana proti defektu na koloběžce i kole vyladěna a je funkční.

což o to, na horském kole jsem problém neměl – běžně koupená protidefektová páska Zéfal Z Liner pro horská kola 26″ po jemném zabroušení ostřejších konců velmi spolehlivě chrání mé horské kolo proti defektu v zimě i v létě a ani o ní nevím – jízdní vlastnosti takřka neovlivňuje a defekty nemívám. od šestnácti palců výše páska dobře spolupracuje – nutno zašmirglovat ostřejší konce pásky, případně nově zastřihnout, a máte klid.

zéfal z liner

zéfal z liner

horší je to s ochranou defektu na dvanáctipalcovém kole malé koloběžky (k-bike K5, K6, mibo courage, tiny apod., zadní kolo K7, kostky rebel, uni a dalších strojů). zde páska opětovně sama způsobovala defekty, ať jsem zkoušel kde co. nakonec i zde se povedlo naštěstí ‚technologii‘ vychytat.

ostry-posyp-cyklostezek-brno

řešení je poměrně krkolomné a na závodní stroj si ho asi nedáte. nicméně pokud i u vás sypou stezky tím, čím v brně, minimálně za zimní období budete za pásku rádi. takže:

1. na zimu doporučuji použít hrubší, případně starší plášť, protože na jaře bude řádně rozpíchán

2. pod plášť přijde protidefektový pásek (Zéfal Z Liner pro horská kola 26″ – můžete použít i jiný, nicméně otestovaný máme tento produkt) – o šíři 34 mm – to záleží na šířce vašeho běhounu, samozřejmě.

3. mezi pásek a duši dejte jemnou textílii, která zabrání samotné pásce způsobit defekt duše – ostré záhyby nebo konce pásky rády prodřou měkkou duši a nepříjemné překvapení je nasnadě. ideálně je pásek s textílií slepit kontaktním lepidlem, ať se vám neposunuje. jemný přesah textilu je žádoucí. zvolte dostatečnou tloušťku ochranné vrstvy textílie, ale ne zas moc, aby to co nejméně ovlivnilo jízdu.

4. nasaďte novou duši a máte klid 😉

ke konci se patří napsat, že ne každý si tento článek přečte. ne každý bude ochoten instalovat protidefektovou pásku. ne každý se spokojí s tím, že i při použití pásky je plášť na jaře značně poškozen stovkami malých děr.

proto: apelujte na své zastupitele a úředníky, ať použijí jiný druh posypu, jinak přistupují k ochraně před pádem na stezce 😉

 Publikoval v 12.02
Říj 072014
 

Závod na Bromptonech na Janově Hradě jsem úspěšně ignoroval po tři ročníky – byla to chyba! 🙂 Konečně jsem se letos odhodlal a vyrazil nejen na čumendu, ale rovněž oblékl „závodní dres“. Z důvodu neprůjezdnosti dřevěného mostu směrem na Břeclav byla zvolena trasa k odbočce na Podivín a zpět. Přes noc zřejmě lilo, protože jsme cestou k Janovu Hradu potkávali kaluže a cesta byla místy dost vlhká, až slizká. Ty největší kaluže organizátoři naštěstí vysušili. Výše uvedené se samozřejmě projevilo na samotném závodě, kdy nejeden závodník svého Bromptona poslal k zemi. Trasa byla až na výjimky rovná, hezky po Česku děrovaná v místech, kde by je jeden nečekal. Zatáček bylo poskrovnu, nicméně o to byly za mokra výživnější 🙂 Cesta byla rovněž poměrně úzká – po otočce bylo těžší předjíždět, protože jste se mohli potkat i tři najednou vedle sebe. Zapůjčeného Bromptona jsem skládal asi potřetí v životě, proto jsem startoval z předposledního, tedy cca. 52. místa. O to bude jízda divácky atraktivnější – dojel jsem 16. 🙂 Mistrovství České republiky v bromptoních závodech se nadmíru povedlo a já se již těším na další ročník!

Článek na Přibližovadlech: U Janova hradu počtvrté. Festival Cyklospecialit a MČR a SR Brompton v reportáži, fotogalerii a videu

Naše fotogalerie z festivalu

Info o festivalu na serveru CykloSpeciality.cz

14 minut a 17 sekund dlouhý záznam ze závodu:

 Publikoval v 19.48
QR Code Business Card