Úno 042013
 

tento článek slouží jako odrazový můstek pro další studium správné jízdy na koloběžce.

nejste-li závodní jezdci, nehledejte v jízdě na koloběžce vědu. odrážejte se dle libosti a hlavně pro zábavu. snad jen – střídejte nohy! 😉

pěkně to napsal petr lindner:

Co potřebuješ vědět o technice jízdy? Rukama je třeba držet řídítka a udávat jimi směr jízdy. Střídavě levou, střídavě pravou nohou je pak třeba se odrážet (oběma nohama zároveň to nejde), čímž se vytváří pohyb vpřed.. Z kopce se dá jet i bez odrážení, často je vhodné přibržďovat. Do kopce je jede tak dlouho, dokud je síla. Když síla dojde, koloběžka se tlačí vedle sebe, případně se sedí v pangejtu, brečí a čeká na pomoc. Toť technika jízdy. Nic extra složitého to není, zvládne to každý 😉

každopádně, není špatné vědět něco navíc, abyste si jízdu mohli ještě více užít a zdokonalit se.

techniky jízdy na koloběžce najdete na stránkách klubu koloběhu plzeň – https://www.kkplzen.cz/technika-jizdy/

optimální technika šetří energii a umožňuje dosáhnout maximálního výkonu.

sjezdový postoj

jak správně dupat se dozvíte na webu e-koloběžka.cz

V začátcích je důležité zvyknout si na základní ovládání koloběžky a zvládnout odraz, vedení směru, zatáčení, brzdění. Pro nácvik základních dovedností je nejlépe si vybrat rovný hladký povrh (nejlépe asfalt). Po krátkém seznámení se s koloběžkou se jezdec snaží postupně prodlužovat dobu jízdy mezi jednotlivými odrazy; získává tak větší jistotu v jízdě v rovnovážném postavení.

na výše odkazovaném webu se naučíme i několik způsobů výměny nohou na stupátku a mnoho dalšího.

podívejte se také: technika jízdy – jak správně jezdit na koloběžce na webu zkuskolobku.cz

pro další inspiraci můžete juknout i na následující videa:

a na úplný závěr – tohle doma nezkoušejte 😀

článek bude průběžně doplňován

 Publikoval v 21.13
Led 252013
 

jak se bránit zamrznutí bowdenu na K6? když se vám do bowdenů dostane voda (ať již při domácí očistě nebo při dešti) a teplota klesne pod nulu, máte při lítání z kopce o srandu postaráno – bowden může zamrznout a vy si moc nezabrzdíte, resp. na rovince se už nerozjedete.

káčko má zvláštně vedený bowden (důvod vyčtete na stránkách k-bike petra vavruši: „tato specialita zabraňuje poškození vodítka brzdy při pokusu o protočení vidlice“). třebas na kostce je vedení bowdenu řešeno jinak a ačkoliv ji také nešetřím, bowden nezamrzá.

vedení bowdenu u K6

vedení bowdenu u K6

takže –

první řešení: táhnout bowden zpříma, jako to mají ostatní značky (nechcete-li provozovat freestylové ježdění)

druhé řešení – promazávat.. (viz. dále)

další řešení mi poradili ve skupině ‚Koloběžky CZ‚, i když trochu explicitněji 🙂

Jan Horák (Fido):

1) nech to doma rozmrznout
2) vyndej lanko z bowdenu a otři ho
3) vyfoukni vodu z teflonový trubičky uvnitř bowdenu
4) trubku prostříkni lihem, vyfoukni, pak GT-čkem, či něčím podobným co vytěsňuje vodu.
5) namaž lanko teflonovou, či molybden-sulfidovou vazelínou.
6) strč ho zpátky bo bowdenu a seřiď brzdy.

Petr Lindner (Přibližovadla.cz):

Já bych to udělal tak, že bych bowdeny a lanka koupil nový (stejně je to spotřebák), brzdy rozebral na prvočinitele, perfektně očistil, decentně namazal a zase složil. Pak to musí chodit bez problémů.

No a k tomu bych ještě rozebral, vyčistil a namazal hlavový složení a samozřejmě ložiska v kolech. Pak už ale nic nemaž, mohlo by ti klouzat stupátko 😉

tož…

káčko tedy asi půjde celé očesat, na přestříkání rámu na ‚royal blue‘, výměnu a zkrácení bowdenů i lanek, zřejmě si také zaslouží nové brzdy.

k tomu honza horák dodává:

Tak tam dej hydraulický ráfkový (červený) Magury. Uděláš si radost a bude to takhle ustrojená kolobka asi druhá v týhle zemičce.

 Publikoval v 18.48
Říj 122012
 

dvanáctipalcová kola koloběžky K6 s naší hustilkou není prakticky možné dofouknout.

pomohl jsem si tedy šlaufkem z druhé pumpičky a výsledek je výborný.

edit 19.7.2015: existuje několik způsobů, jak dofouknout dvanáctipalec. nejlepší je ovšem zakoupit si duši se zahnutým ventilkem, které vyrábí např. rubena.

 Publikoval v 12.48
QR Code Business Card