Bře 132015
 

přehled cen většiny koloběžek pro dospělé na českém trhu s krátkým subjektivním komentářem 😉
pokud nějakou koloběžku ve výčtu nenajdete:
1. je nová a my ji brzy přidáme 2. není nová a radši si ji nekupujte 🙂
zaměřil jsem se na hlavní linii, různé odnože jako ‚dog‘ nebo ‚fold‘ jsou vynechány

kolobezky-v-laa

do 3 tisíc


některá ‚yedoo‘ a supermarketová trápidla
v této kategorii nelze doporučit žádnou koloběžku

do 5 tisíc


3200,- kolobrndy bizon – opravdu základní stroj pro lehké jezdce, 16/12
3200,- kolobrndy standard – opravdu základní stroj pro lehké jezdce, 12/12
4190,- yedoo city new – na popojíždění po městě použitelný stroj
4250,- k-bike K5 – výborný závodní speciál ze zlína, 12/12
4250,- k-bike K6 – povedený univerzál na dvanáctkách, 12/12
4550,- k-bike K7 – oblíbená koloběžka ze zlína na kolech 16/12

do 7 tisíc


5154,- kostka hill fun – dobrý stroj za rozumnou cenu, 20/16
5245,- kostka tour fun – nejlevnější velká koloběžka, 26/20
5790,- yedoo mezeq new – na decentní sjezdy či mushing ucházející stroj, 20/16
6300,- kickbike freeride – originální koloběžka s finskými kořeny, 20/12
6457,- kostka city – městské přibližovadlo s praktickým ocelovým blatníkem, 16/12
6543,- kostka uni 2 – svižná koloběžka na pohyb po městě s ocelovým blatníkem, 20/12
6700,- mibo crazy 16×12 – svižný stroj do města s pevným rámem, 16/12

do 10 tisíc


8390,- kostka street – povedená kolobka do města i na výlety na šestnácti palcích, 16/16
8490,- kostka hill 3 – oblíbený univerzál od kostků se slušnou výbavou, 20/16
8800,- mibo crazy – univerzální stroj s pevným rámem, který vás nenechá ve štychu, 16/16
8847,- kostka tour 3 – velmi prodávaná velká výletní kolobka, 26/20
9400,- mibo express – kvalitní výletní stroj, 20/20
9400,- mibo malaga – kvalitní výletní mašina, 26/20
9429,- kostka rebel – nejlehčí koloběžka na trhu, 16/12
9500,- kickbike sport G4 – treková kolobka od kickbiku, 28/18
9990,- mibo mastr – unikátní skládací koloběžka, 16/16
9990,- mibo tiny – malá a hbitá skládací koloběžka, 12/12

nad 10 tisíc


koloběžek nad 10 tisíc je velké množství, modely od kostky (verze pro, mushing, racer, twenty-six, trip speed, flower..), či miba (royal) vycházejí primárně ze svých levnějších variant. představme si ale jiné zajímavé stroje od méně známých výrobců.

13.500,- doxtor F443 V – nezničitelná koloběžka na mushing, 26/20
13.500,- kickbike racemax 20 – nejrozšířenější závodní speciál, 28/20
14.490,- 4freetime sixteen – koloběžka unikátní svou konstrukcí, s letmo uloženými koly a kotoučovými brzdami, 16/16
14.500,- morxes vendeta 26/20 V-brake – zajímavá novinka od vaška pechra, 26/20
14.900,- doxtor F443 D – nezničitelná koloběžka na mushing ve verzi s kotouči, 26/20
17.400,- gravity M10 – výborná sjezdová koloběžka či stroj vhodný pro mushing ze španělska, 26/20
18.900,- morxes vendeta 26/20 disc – vyladěná koloběžka morxes na kotoučových brzdách, 26/20

přeškrtnutý řádek znamená, že byla koloběžka stažena z nabídky prodejce.

poslední aktualizace: 26.3.2015

 Publikoval v 12.51
Úno 102015
 

„v brně jednou zasněží a silničáři ihned vysypou celý arsenál ostrých šutýrků na cyklostezky a chodníky. do dubna mají většinou vystaráno, protože víckrát už nesněží. šutry se uklízejí až zjara. když neočekávaně přijde ješta další nadílka sněhu, použijí se zásoby defekty způsobující drtě z loňska..

v odkaze na článek ochrana proti defektu na koloběžce, který se stal již dosti nepřehledným kvůli četným úpravám, hlásím – ochrana proti defektu na koloběžce i kole vyladěna a je funkční.

což o to, na horském kole jsem problém neměl – běžně koupená protidefektová páska Zéfal Z Liner pro horská kola 26″ po jemném zabroušení ostřejších konců velmi spolehlivě chrání mé horské kolo proti defektu v zimě i v létě a ani o ní nevím – jízdní vlastnosti takřka neovlivňuje a defekty nemívám. od šestnácti palců výše páska dobře spolupracuje – nutno zašmirglovat ostřejší konce pásky, případně nově zastřihnout, a máte klid.

zéfal z liner

zéfal z liner

horší je to s ochranou defektu na dvanáctipalcovém kole malé koloběžky (k-bike K5, K6, mibo courage, tiny apod., zadní kolo K7, kostky rebel, uni a dalších strojů). zde páska opětovně sama způsobovala defekty, ať jsem zkoušel kde co. nakonec i zde se povedlo naštěstí ‚technologii‘ vychytat.

ostry-posyp-cyklostezek-brno

řešení je poměrně krkolomné a na závodní stroj si ho asi nedáte. nicméně pokud i u vás sypou stezky tím, čím v brně, minimálně za zimní období budete za pásku rádi. takže:

1. na zimu doporučuji použít hrubší, případně starší plášť, protože na jaře bude řádně rozpíchán

2. pod plášť přijde protidefektový pásek (Zéfal Z Liner pro horská kola 26″ – můžete použít i jiný, nicméně otestovaný máme tento produkt) – o šíři 34 mm – to záleží na šířce vašeho běhounu, samozřejmě.

3. mezi pásek a duši dejte jemnou textílii, která zabrání samotné pásce způsobit defekt duše – ostré záhyby nebo konce pásky rády prodřou měkkou duši a nepříjemné překvapení je nasnadě. ideálně je pásek s textílií slepit kontaktním lepidlem, ať se vám neposunuje. jemný přesah textilu je žádoucí. zvolte dostatečnou tloušťku ochranné vrstvy textílie, ale ne zas moc, aby to co nejméně ovlivnilo jízdu.

4. nasaďte novou duši a máte klid 😉

ke konci se patří napsat, že ne každý si tento článek přečte. ne každý bude ochoten instalovat protidefektovou pásku. ne každý se spokojí s tím, že i při použití pásky je plášť na jaře značně poškozen stovkami malých děr.

proto: apelujte na své zastupitele a úředníky, ať použijí jiný druh posypu, jinak přistupují k ochraně před pádem na stezce 😉

 Publikoval v 12.02
Pro 232014
 

v článku K6 tuning – plány a naděje se můžete dočíst o tom, že jsem zanevřel na černou a chtěl si svou K6 trochu přizpůsobit. je zde předkládáno několik možných variant představců, brzd či řidítek, kterými jsem chtěl svou K6 osadit. tento krátký článeček shrnuje, co se povedlo a co ne a na jaké komponenty padla volba.

barva: červená v odstínu RAL 3020 ‚ferrari‘

brzdová ramínka: původní volba sice padla na avid single digit 3, ale to se neukázalo jako dobrý nápad. ne, že by tyto brzdy nebyly kvalitní, ale pro osazení na úzkou vidlici k-bike sedí snad jediné brzdy a to jsou výrobcem dodávané tektro.

brzdové páky: Avid FR 5 – mám je na všech svých koloběžkách a jsem nadmíru spokojen.

bowdeny: červené, základní = dostačující, jen již trochu zrůžověly. příště bych možná přeci jen sáhl po dražší variantě, ale nikoliv z hlediska funkčnosti, pouze z pohledu designu

 představec: zde volba trvala snad nejdéle. zvolen byl kalloy uno v chromu

řidítka: vyhrála to nakonec na celé čáře obyčejná řidítka od intrea piko. tehdá mě stála 44,- korun 🙂 nezapomeňte, že pro BMX řidítka potřebujete dělený představec 😉

gripy: základní gumové s pozičními kroužky, barvy černé, takřka nesmrtelné 🙂

blaltník: zadní 12-palcový yedoo (intrea, nutno koupit vč. předního), plastový, přestříkaný na červeno. vydržel více, než řada ocelových blatníků. v současné době již nahrazen upraveným ocelovým (zkrácen a upraven na zaoblený chránič paty)

a výsledek? 😉

 Publikoval v 11.12
QR Code Business Card