Úno 102015
 

„v brně jednou zasněží a silničáři ihned vysypou celý arsenál ostrých šutýrků na cyklostezky a chodníky. do dubna mají většinou vystaráno, protože víckrát už nesněží. šutry se uklízejí až zjara. když neočekávaně přijde ješta další nadílka sněhu, použijí se zásoby defekty způsobující drtě z loňska..

v odkaze na článek ochrana proti defektu na koloběžce, který se stal již dosti nepřehledným kvůli četným úpravám, hlásím – ochrana proti defektu na koloběžce i kole vyladěna a je funkční.

což o to, na horském kole jsem problém neměl – běžně koupená protidefektová páska Zéfal Z Liner pro horská kola 26″ po jemném zabroušení ostřejších konců velmi spolehlivě chrání mé horské kolo proti defektu v zimě i v létě a ani o ní nevím – jízdní vlastnosti takřka neovlivňuje a defekty nemívám. od šestnácti palců výše páska dobře spolupracuje – nutno zašmirglovat ostřejší konce pásky, případně nově zastřihnout, a máte klid.

zéfal z liner

zéfal z liner

horší je to s ochranou defektu na dvanáctipalcovém kole malé koloběžky (k-bike K5, K6, mibo courage, tiny apod., zadní kolo K7, kostky rebel, uni a dalších strojů). zde páska opětovně sama způsobovala defekty, ať jsem zkoušel kde co. nakonec i zde se povedlo naštěstí ‚technologii‘ vychytat.

ostry-posyp-cyklostezek-brno

řešení je poměrně krkolomné a na závodní stroj si ho asi nedáte. nicméně pokud i u vás sypou stezky tím, čím v brně, minimálně za zimní období budete za pásku rádi. takže:

1. na zimu doporučuji použít hrubší, případně starší plášť, protože na jaře bude řádně rozpíchán

2. pod plášť přijde protidefektový pásek (Zéfal Z Liner pro horská kola 26″ – můžete použít i jiný, nicméně otestovaný máme tento produkt) – o šíři 34 mm – to záleží na šířce vašeho běhounu, samozřejmě.

3. mezi pásek a duši dejte jemnou textílii, která zabrání samotné pásce způsobit defekt duše – ostré záhyby nebo konce pásky rády prodřou měkkou duši a nepříjemné překvapení je nasnadě. ideálně je pásek s textílií slepit kontaktním lepidlem, ať se vám neposunuje. jemný přesah textilu je žádoucí. zvolte dostatečnou tloušťku ochranné vrstvy textílie, ale ne zas moc, aby to co nejméně ovlivnilo jízdu.

4. nasaďte novou duši a máte klid 😉

ke konci se patří napsat, že ne každý si tento článek přečte. ne každý bude ochoten instalovat protidefektovou pásku. ne každý se spokojí s tím, že i při použití pásky je plášť na jaře značně poškozen stovkami malých děr.

proto: apelujte na své zastupitele a úředníky, ať použijí jiný druh posypu, jinak přistupují k ochraně před pádem na stezce 😉

 Publikoval v 12.02
Pro 232014
 

v článku K6 tuning – plány a naděje se můžete dočíst o tom, že jsem zanevřel na černou a chtěl si svou K6 trochu přizpůsobit. je zde předkládáno několik možných variant představců, brzd či řidítek, kterými jsem chtěl svou K6 osadit. tento krátký článeček shrnuje, co se povedlo a co ne a na jaké komponenty padla volba.

barva: červená v odstínu RAL 3020 ‚ferrari‘

brzdová ramínka: původní volba sice padla na avid single digit 3, ale to se neukázalo jako dobrý nápad. ne, že by tyto brzdy nebyly kvalitní, ale pro osazení na úzkou vidlici k-bike sedí snad jediné brzdy a to jsou výrobcem dodávané tektro.

brzdové páky: Avid FR 5 – mám je na všech svých koloběžkách a jsem nadmíru spokojen.

bowdeny: červené, základní = dostačující, jen již trochu zrůžověly. příště bych možná přeci jen sáhl po dražší variantě, ale nikoliv z hlediska funkčnosti, pouze z pohledu designu

 představec: zde volba trvala snad nejdéle. zvolen byl kalloy uno v chromu

řidítka: vyhrála to nakonec na celé čáře obyčejná řidítka od intrea piko. tehdá mě stála 44,- korun 🙂 nezapomeňte, že pro BMX řidítka potřebujete dělený představec 😉

gripy: základní gumové s pozičními kroužky, barvy černé, takřka nesmrtelné 🙂

blaltník: zadní 12-palcový yedoo (intrea, nutno koupit vč. předního), plastový, přestříkaný na červeno. vydržel více, než řada ocelových blatníků. v současné době již nahrazen upraveným ocelovým (zkrácen a upraven na zaoblený chránič paty)

a výsledek? 😉

 Publikoval v 11.12
QR Code Business Card