Se Sixteenkou jsem měl možnost seznámit krátce již v Brně a tak mě před dovolenou v Krkonoších napadlo, že bych ji vzal na čerstvý vzduch a otestoval v českých ‚velehorách‘. Její tvůrce Michal je pro každou ‚špatnost‘, tedy slovo dalo slovo a za pár dní již koloběžka cestovala do Hradce Králové, odkud si dala první delší etapu přes Kuks do Dvora. Již první den mě zaujala tato kráska s letmo uloženými koly a nevšedním designem svými výtečnými jízdními vlastnostmi.
Krkonoše, to jsou hlavně vrcholové prémie a rychlé sjezdy. S vahou 8,2 Kg jsem neměl problém vydupat z Vrchlabí na Strážné a odtud pokračovat přes Friesovky až na zasloužené pivo Paroháč na Luční boudě. Při návratu jsem ocenil skvělé mechanické kotoučové brzdy od Avidu. Dostat se na rychlost 60 km/h je z prudkého kopce otázkou několika vteřin, na brzdy se ovšem můžete spolehnout. Přední vidlice má poměrně ostrý úhel a trochu jsem se obával, zda nebude při rychlém klesání kolobka přílišně divoká – zde musím opět chválit – Sixteenka se při sjezdu pocitově jeví velmi bezpečně a stabilně.
Janču a mě oslovil koloběžkář z Brna – Jirka aka Irij Atilu, že si chce vyšlápnout Sněžku z polské strany a taková výzva se přeci neodmítá! Ze Špindlerova Mlýna na chatu Špindlerovka, to je cca. 9 kilometrů rázného stoupání a i to zvládla Sixteenka hravě. Následoval vražedný sjezd do Polska, kde se mi povedlo zlikvidovat testovací blatník SKS, který můžete znát z koloběžek Kostka. Letmé uchycení blatníku přežilo hodně, ale po této zkušenosti bylo nutné přepracovat systém uchycení, který je aktuálně již ve výrobě a bude dostatečně pevný i pro blázny, jako jsem já 🙂 Vpředu dostatečně ochrání jezdce známé ‚lízátko‘, blatník na krku rámu.
Na polské straně Krkonoš stojí za vidění norský kostel v Karpaczi, krpál směr Sněžka s převýšením přibližně 1000 vm je také výživný.. Nevzdali jsme se a za pár hodin zdolali i nejvyšší metu – 1603 m vysokou českou královnu – Sněžku. Tip: Chcete-li si Sněžku sjet, je to možné pouze po polské straně s upuštěním plášťů tak na 2,5 atm 😉
Vysokohorská turistika pravděpodobně nebude tím, proč si koupíte koloběžku Sixte16n. Její příkladně tuhý rám a na 95 PSI nahuštěná kola kralují jinde – na šotolině, na udržované polní cestě a především na asfaltu, kde se vám kolobka odvděčí rychlou a svižnou jízdou. Hraním si s představcem a řidítky můžete mít ze Sixteenky závodní speciál nebo s vyšším představcem báječnou společnici na výlety, kde ani 100 km není problém.
Sixteenka pohla stojatými vodami české koloběžkové scény – má báječné jízdní vlastnosti, má styl a letmo uložená kola z vás udělají hvězdu cyklostezky a proto jí dejte šanci – holka má co nabídnout!
Recenze Sixteenky na Přibližovadlech: https://priblizovadla.cz/kolobezka-sixteen-podrobna-recenze-a-druhy-pohled-s-fotogalerii/