jak se bránit zamrznutí bowdenu na K6? když se vám do bowdenů dostane voda (ať již při domácí očistě nebo při dešti) a teplota klesne pod nulu, máte při lítání z kopce o srandu postaráno – bowden může zamrznout a vy si moc nezabrzdíte, resp. na rovince se už nerozjedete.
káčko má zvláštně vedený bowden (důvod vyčtete na stránkách k-bike petra vavruši: „tato specialita zabraňuje poškození vodítka brzdy při pokusu o protočení vidlice“). třebas na kostce je vedení bowdenu řešeno jinak a ačkoliv ji také nešetřím, bowden nezamrzá.
takže –
první řešení: táhnout bowden zpříma, jako to mají ostatní značky (nechcete-li provozovat freestylové ježdění)
druhé řešení – promazávat.. (viz. dále)
další řešení mi poradili ve skupině ‚Koloběžky CZ‚, i když trochu explicitněji 🙂
Jan Horák (Fido):
1) nech to doma rozmrznout
2) vyndej lanko z bowdenu a otři ho
3) vyfoukni vodu z teflonový trubičky uvnitř bowdenu
4) trubku prostříkni lihem, vyfoukni, pak GT-čkem, či něčím podobným co vytěsňuje vodu.
5) namaž lanko teflonovou, či molybden-sulfidovou vazelínou.
6) strč ho zpátky bo bowdenu a seřiď brzdy.
Petr Lindner (Přibližovadla.cz):
Já bych to udělal tak, že bych bowdeny a lanka koupil nový (stejně je to spotřebák), brzdy rozebral na prvočinitele, perfektně očistil, decentně namazal a zase složil. Pak to musí chodit bez problémů.
No a k tomu bych ještě rozebral, vyčistil a namazal hlavový složení a samozřejmě ložiska v kolech. Pak už ale nic nemaž, mohlo by ti klouzat stupátko 😉
tož…
káčko tedy asi půjde celé očesat, na přestříkání rámu na ‚royal blue‘, výměnu a zkrácení bowdenů i lanek, zřejmě si také zaslouží nové brzdy.
k tomu honza horák dodává:
Tak tam dej hydraulický ráfkový (červený) Magury. Uděláš si radost a bude to takhle ustrojená kolobka asi druhá v týhle zemičce.