tuning a stavba k-bike K7

 koloběžky  Komentáře nejsou povolené u textu s názvem tuning a stavba k-bike K7
Zář 142013
 

s jančou jsme prodali kostky hill cross, mimochodem také velmi dobré koloběžky, nicméně my se zamilovali do strojů k-bike ze zlína. K6 už doma máme, tak další logický krok byla K7 s větším předním kolem, vhodná i na dlouhé výlety a dostatečně skladná i do města a na přepravu vlakem či busem. dvě kolobky na osobu jsou tak nějak minimální základ pro někoho, kdo na nich jezdí každý den a takřka se bez kolobky prakticky nikam ani nehne..

K7 u krbu

jelikož máme rádi barvy a chceme se trochu odlišit, pěkně jsme poprosili petra vavrušu, aby nám zaslal nenalakovaný rám K7 + další komponenty na sestavení těchto úžasných strojů.

objednali jsme si tyto komponenty (vč. cen k začátku září 2013):

duše 12′ rubena 60,- / duše 16′ schwalbe 120,- / chránič paty tvarovaný 30,- / hlavové složení 75,- / představec 165,- / duralová řidítka 140,- / rám K7 690,- / vidlice K7 340,- / kolo 16′ 690,- / kolo 12′ 610,- / big apple 16′ 440,- / big apple 12′ 290,- / brzdové čepy á 50,- / brzdy tektro 200,- / slim do duší rovnou od petra vavruši á 75,- (toto všechno dvakrát)

doplňky:

brašna na řidítka velká, zadní blatníky, vzpěry..

co se muselo přikoupit jinde:

– brzdové páčky avid FR-5 á 260,- kč

– bowdeny teflonové, nerezová lanka (přední 170 cm, zadní 200 cm), koncovky bowdenů, koncovky lanek

některé komponenty, jako gripy jsme již měli doma

když dorazila parádní velká krabice ze zlína (celkem pro tři koloběžkáře v jednom balení!), nelenili jsme a rámy poslali na komaxit. petr lindner chtěl matnou bílou, janka bordeaux – RAL 3004 a já kukuřičnou žluť aka kamelku – RAL 1006. všechny tři rámy z lakovny v medlánkách jsou k sežrání, jednoduše dokonalé. petrové zachovali barvu – vidlice, rám i blatník ve stejné barvě, janka má pak černou vidli a lesklý černý blatník.

k-bike letokoloběžky

pátek 13.9.2013 byl dnem D – stavba strojů v kohoutovicích, sídle přibližovadel. u lindnerů bylo opravdu veselo, div že jsme všechny šroubky namontovali správně.. 🙂 končili jsme až pozdě za tmy, tak nebylo možné vyfotit neposkvrněné stroje můj a jančin před výjezdem do deštivé noci.

každopádně – výsledek stojí za to: https://kolmo.cz/2013/nove-masiny-ze-zlina/

k-bike klub k-bike klub k7

edit 28.3.2014: duralová řidítka jsem na své K7 vyměnil za původní ká-šestková – jsou o něco vyšší a poskytují i více prostoru pro jezdce

 Publikoval v 21.11

druhy brzdových a řadících lanek

 kola, koloběžky  Komentáře nejsou povolené u textu s názvem druhy brzdových a řadících lanek
Zář 132013
 

1. ocelová se zinkovou povrchovou úpravou – nejlevnější, časem může vzniknout problém s průchodností a rzí

2. z nerezu – zlatá střední cesta, dobrá průchodnost bowdenem

3. s teflonovým povrchem – nejlepší, nejdražší

brzdove-lanko

 Publikoval v 9.09

jakou si koupit kolobku? nejprodávanější kolobrndy na trhu – subjektivní pohled ;)

 koloběžky  Komentáře nejsou povolené u textu s názvem jakou si koupit kolobku? nejprodávanější kolobrndy na trhu – subjektivní pohled ;)
Zář 022013
 

co tak potkávám koloběžkáře různě po republice, mám odkoukaný tento žebříček nejčastěji kupovaných strojů (seřazeno podle značek, poplatné datu vydání článku – 2.9.2013):

kostka kolobka: hill (cross), tour (cross)

mibo: mastr, crazy

k-bike: k7, k6

yedoo: city, mezeq

co je nejprodávanější ovšem nutně nemusí být nejlepší. jel jsem na všech uvedených strojích a tak si dovolím krátké postřehy:

yedoo city je koloběžka pro děti, na nákup do blízkého obchodu, na venčení čivavy, na dojezd do nejbližší hospody. je levná a cena odpovídá kvalitě.

yedoo mezeq je těžký dříč vhodný spíš do terénu. jinde z vás udělá dříče, protože je prostě těžká a nášlap má vysoko.

yedoo mezeq brno

kostka hill je dlouhá (ne však tak dlouhá jako mezeq), nikde se s ní moc nevejdete, nicméně na dlouhé trase se vám odmění setrvačností  – hillka prostě jede! váha je v normě. rám trochu pruží.

kostka hill cross kostka cross

kostka tour je větší sestra hillky, víc pruží, víc váží a je tak nějak už moc velká.

mibo mastr je díky skládacímu mechanismu ideálním společníkem na jízdy do práce, na pivo či výlety spojené s cestováním autem či vlakem. i do autobusu ji dáte (zde už je lepší mít i brašnu). mastrova geometrie je vhodná do města a na kratší výlety. pro sportovnější a rychlejší jízdu moc dělaná není.

mibo mastr

mibo crazy je lehčí a neskládací sestra mastra. v zásadě nevidím důvod, proč se ochudit o možnost skládání, i když crazy je o špetku pohlednější.

k-bike K7 je snad nejuverzálnější stroj – hravě s ní předjíždíte šalinu v centru metropole, díky přednímu šestnáctipalcovému kolu hravě překodrkáte i střední nerovnosti. na silnici je jako doma a jede jako o život. na outdoor moc stavěná není kvůli nižší světlosti a tuhosti rámu, kdy z vás vytřese duši 🙂 K7 není pro vyložené čahouny, máte-li dva metry, asi to už chce něco většího.

k-bike K7 kbike K7

k-bike K6 je kráska na dvanácti palcích, vyšší světlost zajistí průchodnost terénem dobře, ale mějte se na pozoru před přejezdy vyčnívajících předmětů, protože dvanáctka je opravdu malušenká. díky skladnosti lze K6 doporučit jako alternativu k těžším skládacím kolobkám.

K6 se dá také zajímavě vytunit:

existuje mnoho dalších zajímavých strojů – kostka city, k-bike K5, mibo courage. samostatnou kategorií je závodní kickbike.

člověk si holt musí uvědomit, proč si kolobku kupuje. když vás to chytne, nebojte, nezůstanete u jedné 😉

krátký popis několika nejprodávanějších koloběžek je třeba doplnit o pár odkazů, kterak se orientovat v kolobkách:

https://www.nakolobce.cz/obchod/index.php?sid=112&aid=12 – miloušovy rady, co koupit a proč koupit

https://www.ceskykolobeh.cz/cs/kolobezky – rady klubu českého koloběhu

 Publikoval v 23.52
QR Code Business Card